Vilac Moje první šachy

Kód: DS80299226
Neohodnoceno
Značka: Vilac
899 Kč
Do 3 dnů (> 5 ks)
Můžeme doručit do:
25.5.2022

Detailní informace

Detailní popis produktu

Barevné šachy pro nejmenší s dřevěnými figurkami zvířat. Lehce upoutají pozornost dětí a ty si tak snadněji osvojí princip hry. Figurky jsou uloženy v látkovém pytlíku . Balení obsahuje 32 dílků. Ilustrováno Ingelou P. Arrhenius. Hračky Vilac mají značku francouzské agentury ADEME, to znamená, že tyto dřevěné hračky jsou vyráběny ekologicky. Šetří životní prostředí, neznečišťují půdu, vodu a vzduch, neplýtvají energiemi.

 

Hlavní vlastnosti

  • Dřevěná herní deska i figurky
  • Barevná hra stimuluje smysly dětí
  • Design Ingelou P. Arrhenius

 

Návod hry Moje první šachy

 

Obsah hry:

  • Herní plán
  • 16 černých a 16 bílých šachových figurek
  • Bavlněný pytlík

 

Dva hráči, “černý” a “bílý” mají kromě svého krále i 15 dalších figurek: dámu, 2 střelce, 2 jezdce, 2 věže a 8 pěšců.

 

Startovací pozice:

Na začátku hry se dílky rozestaví jako na obrázku č. 1, který naleznete v návodu v balení.

Král vždy stojí na poli D, královna na poli E. Začíná bílý hráč a poté se v tazích střídají po jednom. Hráč se nikdy nemůže svého tahu vzdát. Žádným tahem se nesmí figurka přesunout na pole, na kterém již je jiná figurka stejné barvy. Figurky se pohybují vždy na prázdná místa, výjimkou je jen braní soupeřovy figurky. V tomto případě hráč postaví svou figurku na místo vzaté figurky soupeře. Jezdec jako jediný může přeskakovat ostatní figurky.

Braní soupeřovy figurky spočívá v tom, že se tato figurka odstraní z hracího pole a na stejné hrací pole se postaví figurka, která ji vzala.

Cílem hry je dát šach-mat králi oponenta.

Šach nastává, když nějakým tahem napadnete soupeřova krále, tzn. přesunete figurku tak, že by potenciálně příštím tahem mohla krále brát – tomuto se říká šach. Pokud taková situace nastane, je soupeř povinen hrát tak, aby tuto hrozbu odvrátil. Například táhnout králem na pole, které není napadeno nebo před krále postavit jinou figurku a tím odvrátit útok nebo napadající kámen sebrat.

Pokud neexistuje žádný takový tah, který by vyhovoval pravidlům, znamená to mat neboli šach-mat, tzn. konec hry a vítězství hráče, který dal mat. Podle pravidel se figurka krále nedá vzít, při šach-matu se proto pokládá ležmo na herní pole.

 

Jak se pohybují jednotlivé dílky:

Hra je zajímavá tím, že se každá figurka pohybuje jinak.

 

Král

Může se pohybovat o jedno políčko do všech směrů, samozřejmě ne na políčka, která jsou ohrožována figurkami spoluhráče. Dva králové nemohou nikdy být na sousedních polích. Cílem hry je dát šach králi protihráče. Král nemůžet být nikdy vzatý. Pokud některý hráč napadá oponentova krále musí ho upozornit a to tak, že vyřkne “šach”.

 

Dáma

Je nejsilnější figurkou, protože se může pohybovat do všech stran o kolik polí jen chce, ale nesmí při tom přeskočit jinou figurku.

 

Jezdec

Jako ostatní figurky se jezdec nepohybuje v přímce, ale z jednoho pole na druhé do tvaru písmena L. Může přeskakovat vlastní i oponentovy figurky. Při pohybu se nejprve posune o dvě pole dopředu, dozadu, doleva nebo doprava a poté o jedno políčko doleva, doprava, nahoru nebo dolů, aby tak okopíroval svým pohybem písmeno L. Nikdy však diagonálně. Viz. obrázek v návodu.

 

Střelec

Pohybuje se a bere figurky v diagonálách. Může se pohybovat o kolik polí chce, ale jen v jednom směru najednou. Nesmí přeskakovat figurky. Z pohybu po diagonálách vyplývá, že žádným tahem nelze změnit barvu pole, na které střelec stojí.

 

Věž

Pohybuje se horizontálně a vertikálně v jakékoliv vzdálenosti. Ze svého pole se může přesunout na takové, které je buď ve stejné řadě nebo stejném sloupci. Nesmí však přeskočit žádnou figurku, která by stála v cestě.  

 

Pěšec

Pohybuje se o jedno políčko, kromě prvního tahu, kdy se může, pokud chce, posunout o dvě políčka vpřed. Pěšec se pohybuje pouze vertikálně, výjimkou je braní soupeřových figurek, tehdy se pohybuje diagonálně – jako střelec. Vždy však o jedno pole. Jakmile se pěšec dostane na 8. pole – soupeřovu základnu, musí se "proměnit" v jinou figurku, dle rozhodnutí hráče. A to v takovou figurku, která byla vzata soupeřem. Královna je nejlepší volbou, pokud již byla vzata.

 

 

Švédská umělkyně Ingela Peterson Arrhenius se narodila v roce 1967. Umění a design měly vždy místo v jejím životě a než začala její kariéra ilustrátorky, Ingela pracovala jako umělecká vedoucí ve Stockholmu. Poté studovala reklamní a grafický design na umělecké škole také ve Stockholmu. V roce 1992 začala podnikat jako ilustrátorka na volné noze a pracovala mezinárodně napříč reklamou, designem, nakladatelstvím… V minulosti vytvářela tiskové vzory pro tkaniny, tapety, papírnictví, také pracovala na obalech, produktovém designu, bytových doplňcích a hračkách. Její plakáty a designové hračky najdete po celém světě. Má vášeň pro retro styl, což je jasně vidět na jejich dílech a také v jejím nadšení pro typografii a barvy. Nyní žije ve Stockholmu s manželem a dvěma syny.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:
Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení